Wednesday, April 15, 2015

Vanilla 杏仁蛋糕


我让脚步停顿,让心情变怠慢,
不为‘休息为更长远的路’而铺路。。。

是那心思被枯竭,在言语间渐渐乏力;
是那烘焙的热潮,在心坎底慢慢退温。

人的年纪啊,是‘坚持’的一大缺口;
可悲的人如我,也难逃‘年华逝去’的宿命。

当一切到了瓶颈,学会了‘随遇而安’;
当一切到了末路,觉醒了‘安于现状’。

那一惯常的生活起落,是一种平淡幸福;
高潮迭起,还不如天天都是平安天。

今天祝福你。。。平安天天。



旧食谱寻找记忆。。。





I am submitting this to Best Recipes For Everyone event, "Fun with Almond' April 2015, host by Fion of XuanHom's Mom Kitchen co-host by Doreen of my little favourite DIY

13 comments:

记忆里有我也有你…

  1. Eileen, I am also feeling the passion like dying off, probably due to limited time for too many things. My husband just said he kudo to me, cos has been more than a month since the oven die off I still have not go get my new oven lol.

    ReplyDelete
  2. 妳还是一样的年轻貌美,拿来的年华逝去呢?
    蛋糕还是一贯的美,来吃蛋糕吧,让我们一起聊聊天 哈哈哈

    ReplyDelete
  3. 好长时间没见。。。看见您来了。。。小粉丝也上场了。。。人,真是不认老不行。。。人老,也是一种勇气。。。

    我来给你加油。。。一路走来不易。。。 有我们陪伴你一定能够找回昔日的魅力。。。 强啊!

    ReplyDelete
  4. 我想念你了!
    我也是起了怠慢和懒散的欲念,多些日子,把承诺的兑现了,我也休息去。
    适时的随性,是善待自己,又适时的积极,是智慧的代号,
    抱一个,一起加油!

    ReplyDelete
  5. 有时间就上来,别给自己太压力,
    blog给我们自己记录所做过的东西,
    以后年纪大了还可以回来这里回味回味一下。。哈哈

    ReplyDelete
  6. 我想我心态和你是一样的
    哈哈

    ReplyDelete
  7. 你这篇完全是我的写照吔!是不是70后的通病呢?哈哈哈~

    ReplyDelete
  8. Very lovely cupcakes, especially with the almond flakes toppings. Loved them.

    ReplyDelete
  9. Eileen, I love anything with almonds too... The Vanilla almond cupcakes is fabulous, I won't mind having one after another.

    ReplyDelete
  10. 天气真的很热,所以我也提不起精神烘蛋糕。

    ReplyDelete
  11. Hi Eileen,
    睡前,来拿杯香香的蛋糕当宵夜!
    谢谢噢!
    mui

    ReplyDelete
  12. Love those cupcakes u baked. Recently I have also slower my pace,

    ReplyDelete
  13. Love those cupcakes u baked. Recently I have also slower my pace,

    ReplyDelete


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...